Monday, May 28, 2012

=') ketawa & air mata...

ketawa dan air mata...itu sebenarnya cinta...cewah termenyanyila plk huhu (ptt asal ptg je hujan huhu)...believe it or not, all of us for sure penah rasa...dlm hati menangis tp luaran senyum...n ketawa....


sebenarnya hanya kita n Allah sj yg tahu betapa inside menangis...sedih mengunung...tp in front of our friends we smile n laugh, coz...we dont want our friend fell sad too n we dont want the shiny day change to cloudy day huhu.... biarla, ku menangis keseorangan... =')


Alhamdulillah, when we always smile, bt diri kita sibuk, InsyaAllah the problems will slowly disappear, yes, the problems will not solve easily, but at least we will feel more rilex n the very important can breath smoothly  =)


chaiyok2!!!! sume luv as always =)


Manusia merancang kerana cita-cita, Allah merancanng kerana Cinta...<3

Tuesday, May 22, 2012

ya Allah bantu aku dalam Istiqomah ini...

iman kusyuk berdoa =)

Alhamdulillah...selepas beberapa hr dok berperang dgn diri siap nangis2 lgi pasal tudung (entry tuk episod gundah gelana itu here http://poshaliza.blogspot.com/2012/05/layakkah-aku.html )


semalam 1 rejab Alhamdulillah ak dh beli kain tudung bidang 60, ak sgt2 yakin skrg yg ak smemangnya WAJIB bertudung mengikut tuntutan ISLAM bkn tuntutan FESYEN or DONIA even my tudung skrg pn xdela kecik sgt, InsyaAllah msh dlm landasan islam, menutupi paras dada - WAJIB!!! n if i worn tudung bawal i'll worn inner neck inside to avoid other people see my neck...Alhamdulillah jaga juga...tp...still rasa something... =(


agree with this pepatah - Bersahabat dengan pembuat minyak wangi pasti turut mendapat aroma wangiannya. Berkawan dengan pembuat besi, takkan terlepas dari terasa bahangnya. Alhamdulillah Allah kurniaknku sahabat2 seumpama pembuat minyak wangi tersebut...lama2 kelamaan terselit jua wangi itu kepadaku...syukran fizah n ayu...


InsyaAllah...i'll make my tudung with my hand...bajet handmade la ni er hehe...just want to apply my art hehe...windu nk menjahit tudung dlu sek selalu bt sdri, skrg tudung sek adik..now my tudung lak hehe...

Apa pun yg plg penting skrg...Istiqomah...


ya Allah aku mohon pada-Mu tetaplah aku supaya sentiasa Istiqomah demi meraih Cinta- Mu...ya Allah bantu aku..aku hanya hamba-Mu yg lemah...tanpa-Mu, aku tak bererti ya Allah...


                                                                 Peace no war yaaa... =)

Kain Tudung baruku

Satu Khas tuk adikku ciq =) kta berhijrah bersama2...meraih cinta-Nya...

InsyaAllah nty ada pitih lbh..beli lgi...n berkira2 nk beli yg buatan Mesir, cantik n warna kosong, so suitable with flowerfull baju kurung hehe =)

Wednesday, May 9, 2012

layakkah aku???



ya Allah sesak nafasku....
memang...persoalan ni dh bermain lama sgt dlm kepala ak..kdg2...nk menangis bila memikirkn benda ni, kdg2 pk ak nk tunggu 'teguran' mcm ne lgi? xsedarkah lagi? ya Allah...


Dulu ak pernah berhijrah...pakai tudung besar, bidang 60 penah...xsilap dr sem 3 or 4 kot? until hbs praktkl...lpas praktkl, tudung byk tertinggal kt klang...n berjinak2 dgn tudung bawal biasa blik ya Allah...walaupn cuba sedaya upaya xpakai tudung bawal yg berwarna putih coz xnk nmpk leher...


sekarang...hidayah itu menjengah lagi...ya Allah mungkin Allah nk ak bertudung mengikut syariat...tp ya Allah syaitan itu sentiasa berusaha menghalangku...skrg perasaan malu n kelayakkan bermain d benakku...n plg penting mampukah aku utk istiqomah???


ya Allah...


ya Allah, ilmu aku sedikit sgt, ak takut aku xlayak...tp smpai bila? tudung labuh xsemestinya hanya d pakai oleh ustazah shj...ya Allah itu tuntutan,....


Firman Allah s.w.t. yang bermaksud: 
“Wahai Nabi, katakan kpd isteri²muanak² perempuanmu isteri² orang mukmin, ‘hendaklah mereka melabuhkan jilbab ke seluruh tubuh mereka. Yg demikian itu supaya mereka mudah dikenali sebagai wanita baik agar mereka tidak diganggu.”(Surah Al-Ahzab: 59)




ya Allah, Allah dh ingatkan...dh tegur dh...nk tunggu apa lgi???


tambahan skrg ak byk terlibat dengan saudara baru...tudung mereka amat2 memberi tamparan yg maha hebat buatku...takkan ak nk tunjukkn contoh yg xbaik tuk mereka? ya Allah maafkan aku...

Dalam aku berkira-kira tuk memakai tudung labuh, tiba2 adik ak send msg, kak ya 'mcm ne if ciq nk pakai tudung labuh? apa pndpt kak ya? .. terkesima seketika...ya Allah...ya, aku menyokong 100%...tp aku??? 

8/5/2012 - usrah, tp ak xattend ada keja sket...lpas usrah fizah nk antr ayu blik maybank, tetiba msa keluar keta ayu ckp, 'za td ayu ternmpk dua perempuan sorg pakai sbijik mcm fizah n ayu terkejut sgt yg sblah fizah pakai tudung labuh n warna hitam, ayu ingt za dh td, rupa2nya org lain, doa2 supaya za pakai tudung lagi besar la kot?' ya Allah terkesimanya aku...kata2nya bermain2 dlm benakku smpai waktu skrg...tp ak malu tuk menyatakannya kpd fizah, tuk mencuba tudungnya ya Allah...bantu aku...

Dr td ak dok mencari kata2 semangt...key word - layakkah aku bertudung labuh

Alhamdulillah byk blog yg aku lewati yg byk menyedarkan aku...ni antara entry yg aku baca...
- Tudung labuh, Ilmu banyak?
-Tudung Labuh itu Indah
-Harga sehelai tudung labuh
-Kenapa kaum hawa pakai tudung?
-Tudung labuh itu kolot

search blog ni tuk dptkn semua cerita d atas, amat2 bermanfaat...... http://mujahidahwana.blogspot.com/2010/08/ramadhan-datang-lagi-tudung-labuh-itu.html

kawan2 tolong doakan saya...smoga sy menemui kekuatan utk berhijrah, demi meraih cinta Ilahi...

ya Allah...bantu aku, aku lemah ya Allah...ya Allah jgnlah kau jadikan dunia ini lbh ku cintai drp akhirat-Mu...

Bantu aku ya Allah...

chatro0m...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com